В София стартира четвъртото издание на социално-отговорната кампания „Алкохолът е лош шофьор”.

В София стартира четвъртото издание на социално-отговорната кампания „Алкохолът е лош шофьор”. Всички участници имаха възможност да тестват специални алкохолни очила, които възпроизвеждат наличието на 1.1 промила алкохол в кръвта. По този начин желаещите имат възможността да усетят в реални, и безопасни за себе си условия, как се променят възприятията им под въздействието на алкохол. След свалянето им всички бяха категорични, че разликата във възприятията с и без очила е плашеща и не биха си позволили да седнат зад волана след употребата на алкохол.

Тестовете се провеждат в централните локации на града, в часовете между 20.00 и 24.00 ч. Част от инициативата бе промоутърите на „Алкохолът е лош шофьор” да призоват участниците, излезли с автомобил, да изберат представител от компанията си, който да не консумира алкохол до края на вечерта, като така се превърне в „шофьор” на компанията и прибере безопасно приятелите си. Всички участници в „Алкохолът е лош шофьор” получават листовка с информация за промилите алкохол в кръвта и влиянието им върху възприятията, значка и бира Каменица 0%. Тестовете в София продължават и тази вечер.

Кампанията „Алкохолът е лош шофьор” е част от дългосрочната политика на „Каменица” АД за превенция на шофирането в нетрезво състояние и инцидентите на пътя. Основната й цел е да информира по въздействащ начин аудиторията за рисковете от шофиране след употреба на алкохол, като по този начин работи и за промяна в нагласите и самосъзнанието на водачите, и повишаване на културата им на шофиране.

През следващия уикенд, на 23 и 24 септември, кампанията продължава в София и стартира в Стара Загора. По данни на КАТ броят на пътнотранспортните произшествия в следствие употребата на алкохол от началото на годината до 31 август е 168. Това е приблизително с един пункт повече в сравнение с данните за 2010 г. - тогава техният брой е бил 158. Заедно с броя на ПТП, през 2011 г. нараства и броят на жертвите. Тази година в ПТП, причинени от водачи, консумирали алкохол, са загинали 18 души, а 236 са ранени. През 2011 г. процентът на загинали в следствие на ПТП, предизвикани след употреба на алкохол, е 4,7% от общия процент жертви на пътя, докато през 2010 г. процентното им изражение е било 3,7%.

Това е четвъртото издание на „Алкохолът е лош шофьор”. То се провежда под патронажа на Посланика на Кралство Белгия в България Н.Пр. Марк Михилсен, и с изключителната подкрепа на Главна дирекция „Охранителна полиция” – МВР. Кампанията се реализира и със съдействието на КАТ, СБА, Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движение по пътищата (ДОКППБДВП). Корпоративни партньори на „Алкохолът е лош шофьор” са Майкрософт България и „Порше” БГ с марката Volkswagen. Кампанията се реализира и с медийната подкрепа на радиостанции N-Joy и Z-Rock, водещият интернет портал в България Дир.Бг и Fame Cards.